Jak to działa?

Krok 1

1. REJESTRACJA

Nie masz konta w systemie Częstochowski Rower Miejski? Pobierz aplikację Nextbike, podejdź do terminala lub wejdź na stronę rower.czestochowa.pl

Następnie wybierz „Rejestracja” i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.

Aby aktywować konto wpłać opłatę inicjalną i kliknij w link weryfikacyjny.

Krok 2

2. WYPOŻYCZENIE

Chcesz wypożyczyć rower?

Uruchom aplikację Nextbike, a następnie zeskanuj kod QR znajdujący się na rowerze lub wpisz numer roweru. Kliknij „Wypożycz rower” i gotowe.

Podejdź do terminala, naciśnij Wypożyczenie/Zwrot oraz postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie.

Blokada O-lock znajdująca się na tylnym kole otworzy się automatycznie.
Pamiętaj, że możesz też zadzwonić na infolinię, pomożemy!

Krok 3

3. ZWROT – teraz jest jeszcze łatwiej!

Wystarczy zamknąć blokadę O-lock znajdującą się na tylnym kole, rower zwróci się automatycznie.

Krok 4

4. POSTÓJ

Potrzebujesz przerwy w wypożyczeniu, a nie chcesz zwracać roweru? Skorzystaj z postoju w aplikacji.

Wybierz aktywne wypożyczenie, wciśnij „Zaparkuj” i potwierdź.

Teraz możesz opuścić blokadę O-lock bez zwracania roweru.

Chcesz jechać dalej? Wybierz „Wznów” w aplikacji, a O-lock otworzy się automatycznie.

CO SIĘ ZMIENIA W NOWYM SEZONIE?

Główną zmianą w nowym sezonie jest przejście systemu Częstochowski Rower Miejski do tzw. IV generacji – wszystkie rowery standardowe są wyposażone w nadajnik GPS. Rowery już nie posiadają elektrozamków, a ich pozostawienie jest możliwe również w tzw. stacjach pasywnych. To 26 stacji, które są oznaczone logiem systemu i uzupełnione stojakami. Zmieniła się forma zwrotu rowerów standardowych. Sposób zabezpieczenia został przeniesiony z przodu na tył, aby zabezpieczyć rower należy zamknąć blokadę znajdującą się na tylnym kole.

Najczęściej zadawane pytania

CZY DZIECKO MOŻE MIEĆ KONTO?

Tak, jeżeli ukończyło 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego, który będzie korzystał z konta.

JAK DOŁADOWAĆ KONTO?

Konto doładujesz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Dostępne sposoby płatności to m.in. płatność kartą, przelewem lub BLIK-em.

JAK ZRESETOWAĆ PIN DO KONTA?

Wejdź do aplikacji mobilnej lub na stronę internetową i skorzystaj z opcji „ZAPOMNIAŁEM PIN”/„ZAPOMNIAŁEŚ PIN?”.

DLACZEGO MOJE KONTO JEST NIEAKTYWNE?

Upewnij się, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail. Jeżeli są trudności ze znalezieniem wiadomości od nas, sprawdź czy przypadkiem nie trafił do spamu lub skontaktuj się z nami 😉
Konto jest aktywne, gdy jest na nim utrzymywany jest minimalne saldo w wysokości 10 zł.

CZY MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER CRM NA KONTO W INNYM SYSTEMIE?

Założenie konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.

JAK MOGĘ USUNĄĆ KONTO?

Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać mailem lub listem.
Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE ZAMYKA?

Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione równo w stosunku do blokady o-lock, tak, aby mogła je objąć bez dotykania do szprychy.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z BOK.

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE OTWIERA?

Sprawdź poprawność ustawienia blokady O-lock – nie powinna dotykać szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła.
W przypadku dalszych trudności skorzystaj z opcji „OTWÓRZ ZAMEK” dostępnej na wypożyczeniu.

GDZIE MOGĘ ODDAĆ ROWER?

Rower możesz oddać na stacji CRM oraz w innym dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu w ramach strefy użytkowania CRM. Stojaki na stacjach służą jedynie jako oparcie dla rowerów. Rower można wstawić do stojaka, ale trzeba zamknąć blokadę o-lock żeby go zwrócić.

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Lokalizacje stacji oraz lokalizacje rowerów wolnostojących znajdziesz na stronie internetowej w zakładce „MAPA STACJI” oraz w aplikacji mobilnej Nextbike.

ILE ROWERÓW MOGĘ WYPOŻYCZYĆ JEDNOCZEŚNIE?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery.

JAK ZGŁOSIĆ KRADZIEŻ ROWERU?

Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinfCRMuj naszego Konsultanta, kontaktując się z BOK.

JAK ZGŁOSIĆ WYPADEK NA ROWERZE?

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu BOK, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.

JAK ZGŁOSIĆ USTERKĘ ROWERU?

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z BOK. Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję! Dziękujemy!

DANE KONTAKTOWE

Biuro Obsługi Klienta
Czynne całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.00-16.00

tel.: +48 34 340 12 12
(koszt połączenia zgodny z taryfami operatorów)

Reklamacje i zapytania:
bok@rower.czestochowa.pl

Sprzedaż powierzchni reklamowej na rowerach:
tel.: + 48 690 855 170
reklama@nextbike.pl

Stacje sponsorskie:
tel.: + 48 690 855 170
inwestycje@nextbike.pl

Biuro
tel.: + 48 22 208 99 90
e-mail: biuro@nextbike.pl

Nextbike Polska S.A.
ul. Przasnyska 6B, 01-756 Warszawa
KRS 0000646950
NIP: 895-198-10-07
REGON: 021336152

nextbike